image

Broekman Logistics

'We hebben onvoorstelbaar snel kunnen schakelen'
Contactpersoon: De heren Raymond Riemen en Rik Pek
Functie: CEO en General Manager
'Voor Broekman betekent het Roll-on Roll-off platform een mooie uitbreiding van onze activiteiten. Wij hebben een contract met een Noorse firma getekend waardoor we een nieuwe lijndienst op Noorwegen hebben. De schepen van deze rederij worden onder andere gelost en geladen via de achterklep van het schip. Daarom moest ons terrein worden uitgebreid met een RoRo-platform', vertelt Riemen.
Lees volledige testimonial

Broekman Logistics

'We hebben onvoorstelbaar snel kunnen schakelen'

Projectfeiten

Projectlocatie: Rotterdam
Duur project: 6 maanden
Aanneemsom: circa €2.000.000,-
Werkzaamheden: compleet ontwerp en uitvoering van een RoRo-platform, aanbrengen geboorde stalenbuispalen, aanbrengen prefab balkconstructies, aanbrengen samengestelde dekconstructie.

Heb je morgen tijd?
'Wanneer je weet dat het contract rondkomt, begin je met schetsjes van het benodigde platform. Als alles honderd procent is, moet je heel snel aan de bak. We kenden Dura Vermeer al. In september hebben we haar opgebeld en gevraagd of ze de volgende dag langs konden komen om mee te denken. Omdat er op het project een enorme tijdsdruk is, keken wij uit naar een grote, serieuze speler. Er was gelijk een klik met het team van Dura Vermeer dat aan tafel schoof. We hebben onvoorstelbaar snel kunnen schakelen', aldus Riemen.

Vergroting capaciteit
'Het RoRo-platform zorgt samen met andere uitbreidingen op het terrein voor een capaciteitsvergroting van vijfentwintig procent. De bouw van het RoRo-platform en de andere werkzaamheden haken in elkaar', vertelt Rik Pek. 'Dat vergt logistiek wel wat afstemming, ook omdat we te maken hebben met de havenplanning. Het Havenbedrijf Rotterdam heeft letterlijk applaus gegeven voor de snelheid waarmee wij samen met Dura Vermeer hebben kunnen schakelen.'